lördag 5 maj 2012

Drag sugna öringar!

Hej! Idag hade jag och Filip bestämt oss för att åka upp i mellan kraftverken och prova lyckan. När vi vaknade såg vi att det var väldigt dåligt väder och kallt så vi valde att hålla lite på turen tills det blev varmare och slutade regna.. Sedan begav vi oss på våra cyklar och för dagen spinnspön och drag. Vi började på ett ställe som brukar ge bra med fisk men idag visade det sig vara lite trögare här. Dock lyckades Filip få två stycken öringar på två kast precis när vi skulle åka, grattis! båda fiskarna vägde nog mellan 1-1,2kg. Sedan begav vi oss till ett annat ställe högst upp mot kraftverket och där han jag bara ta ett kast innan första fisken var krokad, tyvär lossnade denna lite mindre öring efter några sekunder. Vi kastade lite på samma ställe innan jag beslöt mig för att gå lite längre ner på sträckan och prova några kast, där han jag bara kasta tre kast så hade jag fått 2st fiskar runt 1-1,2kg. Filip och jag provade sedan lite olika ställen vid älven och Filip fick 2 till öringar. Sen åkte Filip hem och åt och då träffade jag Andreas, han hade fått några stycken på andra ställen och vi beslöt oss för att åka ner till en bro och prova lyckan. Väl där så small det i för mig i första kastet och jag kunde kroka av en vacker brunöring. Det fick räcka för mig idag med tre firrar och jag kunde nöjd åka hem och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar