fredag 8 juni 2012

Fint regnbågsfiske när det är som härligast

Igårkväll åkte jag och en kompis kevin till stora runn och fiskade regnbåge, vi hade planerat att bottenmeta men jag smög med mitt flugspö och riggade det och hade det som reserv utifall det skulle vaka utanför bryggan.Det vakade väldigt mycket men dem va svåra, efter ca 1 timme fick jag första på deg och det va en fin på 1,3 kilo.


Sedan så började det vaka nära bryggan och jag skulle lägga ut och prova på den, Jag lade ut tafsen och skulle mata ut lina och just när jag lägger ut tafsen så ser jag tafsskarven dra iväg och jag gör att halvdannt mothugg och får endå fast den, jag kunde sedan drilla och njuta för att sedan håva en fin båge på 1,2 kilo!








Imorgonbitta blir det att fiska regnbåge med thomas larsson och förväntingarna är skyhöga ;)
Skitfiske på er alla!:) / Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar