fredag 29 juni 2012

Gösfiske med gösdrottningen och patrik!

Igår hade jag och cecilia bestämt att vi skulle ut och fiska storgös!
Cecilia och Patrik kom och hämtade mig kl 08,00 . Och jag var laddad till max och vädergudarna va verkligen med oss! Vi kom fram till sjön och lade i båten runt kl 08,30 och sedan åkte i ut.
Vi hittade fisk nästan direkt men när cecilia fått oss i rätt position och vi släppte ner jiggen så sket dem i att hugga till en början! Men efter ett tag så högg det på en fin gös ganska ytligt och ett nytt PB va landat.

3,2 kg

Gösjakten fortsatte sedan och cecilia va så snäll så hon lät mig och patrik fiska på dem "bågarna" hon hittade på! :) Patrik tappade sedan en gös . sedan var det min tur!

Cecilia hittade en fin båge och fick oss i bra vinkel på den och sedan släppte jag ner. bågen steg direkt mot jiggen och PAANG!!!
Jag sa direkt att det kändes tungt men jag är ju ovan gösfiskare så jag visste inte riktigt men när den visade sig så såg vi alla tre att det va en stor och när vi landat den och knäppt kort drog den ner vågen till härliga 5,3 kg! och ännu ett nytt PB hehe :)




Helt sjukt grymt! :)

Sedan fortsatte gösjakten och väldigt många gånger så va gösarna upp och kollade på betena och sedan vände rakt ner mot botten. Sedan slutade det att blåsa och fisken vart trögare. Efter några timmar så började ytan att krusa sig igen och fisken vart mer aktiv. Jag fick sedan en gös på runt 1,5 kilo.
Och Patrik tappade ännu en gös. Cecilia hittade sedan ännu en båge och det small igen för mig och denna gång va det en mindre gös på dryga kilot. Sedan vart det trögt, Gösarna försvan och dem vart svår att hitta.
Efter att vi hittat en fin båge och cecilia fått oss i rätt position så släppte jag ner jiggen och paang!

Men det visade sig dessvärre vara en gädda på ca 3,5 kilo..
 Vi bytte sedan ställe och där va det lite mer fisk! Patrik fick släppa på en fin fisk och det small direkt, efter en rolig kamp fick han in en fin gös på 3,8 kg som vart nytt PB för han oxå!



Nu förstår vi varför Cecilias båt kallas för PB-båten!:)
Vi fortsatte och jag fick sedan släppa på en fisk och det small igen. Och efter en rolig kamp kom det sedan upp ännu en fin gös som vi landade och den vägde härliga 4,3 kilo! :)



Sedan så sa vi att cecilia oxå måsta få fiska och få en fisk då hon varit så snäll och åkt runt och styrt båten medans vi fick fiska på fiskarna. Och direkt när hon släppte ner så ´högg det! En fin gös på 2,2 kilo fick hon. Vi fiskade vidare men aktiviteten gick ner ju senare det blev och jag hade ett fint eko som bara stod under jiggen för att sedan nafsa lite på jiggen och det va det sissta vi kände innan vi åkte hemmåt.

En grymt rolig dag som jag vill tacka Cecilia att jag fick följa med henne och Patrik på!
Och det gör vi om! :)

Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar