onsdag 6 juni 2012

Harr och rödings fiske från flytring

Ikväll har jag och pappa besökt en fin tjärn och vi hade ställt in oss på harr! Vi pumpade upp ringarna och åkte ut, jag fik direkt en fin harr på 42 cm som tyvärr va ganska smal, men dock en fin harr, sedan så missade jag en till fisk i samma storlek som tyvärr lossnad efter en kort fight, sedan tog det ett tag innan nästa harrkänning kom och det vs jag som lyckade med det och fick en tjock harr på ca 35 cm , pappa fick sedan även fisk och kunde sedan håva in en fin tjock harr på ca 35 cm, pappa fick direkt efter det en till harr stöpt i samma form och sedan vart det natta på harrfronten,,,,, men när solen gick ner så vaknade rödingarna till liv och vi hade turen att få fiska torrfluga efter försiktiga rödingar en timma ungefär, pappa lyckades lura två stycken medans jag missade ett fint påslag p min myr-imitation ,,, PS alla fångade fiskar släpptes tillbaka! vi sitter nu och är nöjda med kvällen och ser att dimman ligger spöklikt över åkrarna,,, nya tag framöver , skitfiske på er !:)/victor g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar