lördag 9 juni 2012

Hysteriskt roligt torrflugefiske efter regnbåge!

Ikväll var jag ut själv till en fin liten regnbågs tjärn.
Jag kom fram och det kändes inte så där jätte hett , men den känslan ändrades direkt när jag såg första vaket och då tändes hoppet! Jag tog båten och åkte ut och la i ankaret och kastade lite lätt med streamern medans jag väntade in dem vakande fiskarna så jag kunde fiska torrt. Första vaket kom - knöt på en torrfluga direkt och på första kastet så högg det, en fin regnbåge på 1,3 kilo!

Efter det så tappade jag två stycken på två kast med min streaking caddis, jag njöt av varje sekund för det vakade konstant och fisken högg på flugorna. 

jag missade en del hugg då dem högg ofta just när jag stod och dagdrömde hehe.
Jag fick 3 stycken på streaking caddis en av dem fick följa med hem.

Jag fick även två stycken på klass 3 flugspöt och jag kan lova att det va grym jäkla skojj att drilla med dessa mjuka grejer. Dem båda högg på en brun wolly bugger!

Det va faktiskt skönt att komma iväg och fiska lite själv o bara slappna av och njuta av fåglarna som kvittrade och höra hur regnbågarna plumsade över tjärnen.



Kan sumera kvällen med 5 bågar varav 4 fick simma tillbaka .
Imorgon får ni följa "uddenfisket" live då jag ska uppdatera under dagen ifrån mobilen om det händer nå.

Skitfiske på er alla!:) / Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar