måndag 4 juni 2012

Regnbågsfiske med Thomas!

Idag åkte jag och Thomas till agntjärn för att prova lyckan, vi anlände runt kl 13,00 .
Det vakade en hel del just i börjat och jag fick snabbt en fin regnbåge på 1,3 kilo som högg på invevningen.

Sedan så gick vi en vända utan att känna något men fisken fortsatte att vaka, Vi åkte sedan ut i båen som finns vid tjärnen och Thomas fick ganska snabbt på en fisk som efter en rolig fight som regnbågarna ofta bjuder på kunde landa en fin båge på 1,3 kilo den med.


Sedan så va det min tur igen och jag kunde drilla och landa en fisk på 1,4 kilo.


*Livskvalite*

Vi fortsatte att känna fisk och när dagen var slut så hade Thomas fått 4 st och jag 2 st.
Jag hade några påslag på en streaking caddis och tappade fisk på den med, Hade även ett gäng efterföljare!

Thomas med fin regnbåge

Jag jag säger till Thomas och pekar på ett vak just vid fototillfället


Mer fiske inom kort, Skitfiske på er alla! / Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar