måndag 17 september 2012

Fluglax!

Idag efter skolan begav jag mig till älven för lite fiske. När jag kom fram var det storm och väldigt svår fiskat! Så jag började med att spinnfiska lite från udden. Det började bra och i första kastet tappade jag en fisk och i fjärde kastet fick jag en lite öring. Det fortsatte med att jag tappade några till men sen tyckte jag att det fick vara nog och begav mig till andra sidan för lite flugfiske. Väl där så blåste det mycket och efter ett kort tag kom också Victor och skulle fiska. Ganska direkt så fick jag en lax på ca: 2kg och efter ungefär en timme så small det igen denna gång var det en lax på ca: 2,2kg. Nu ville Victor också ha en så han fick ta min sten så ställde jag mig på hanns. Men efter ett tag så nöp det i för mig igen och upp kom en lax på ca: 3kg. Victor vart nu väldigt fundersam på vilken fluga jag körde så han fick låna en lika fluga. Sedan tappade Victor en stor lax och jag hade något hugg, men det blev trögt! Så Victor och jag bytte sten igen och då hade vi några hugg var och Victor tappade en till. Men plötsligt nöp det i för mig igen och efter en riktigt lång och härlig kamp kunde jag varsamt rutinera en fin hon lax på ca:10 kg! Sedan blev det inte många fler kast innan vi åkte hem. Givetvis blev det Catch and Release på samtliga fiskar! /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar