söndag 23 september 2012

Helgfiske!

I Helgen har det blivit att stor satsa på fisket i älven och vilket resultat! Det slutade med 16 fisk på land varav 15 C/R. I lördags blev det lite spinnfiske och några flugkast, men vädret var verkligen inte på topp så det blev inte så många timmar.. Men jag började med att dra fyra småblankingar på spinn för att sedan få en på flugspö och dagen avslutades med en fin blänkare på 1,5kg alla returnerades. På söndagen började med att jag klev upp 7 för att fiska muren och i första kastet fick jag en lax på 10kg+ och fem kast senare fick jag en nystigen öring på 1,8kg. Sedan fick jag några små innan det var dags igen för nästa 10+ men denna högg nere på nacken. Sedan fiskade jag, sten och Niklas vid smedjan med flugspö och då fick jag fyra stycken på Mellan 2,5 till 10kg. Sedan fick jag någon mer liten. Det blev 11 fiskar idag och 9 på flugspö! /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar