söndag 9 september 2012

Regnbåge och kvällslax!

Idag åkte jag, Victor, Thomas, Sten och Tjus till en fin regnbågstjärn. Vi hade bestämt att vi skulle åka dit vid halv 12. Men innan vi kom fram såg Tjus en från Bulgarien som stod med ett gevär på hanns jakt marker, så polis fick tillkallas. Medan Sten och Tjus pratade med polisen och den lilla bulgaren åkte jag Thomas och Victor vidare till tjärnen. Vi han knappt börja fiska innan det hugger till för mig och efter en riktigt rolig kamp med många rusningar kunde vi håva en fin båge på strax över 1kg! Riktigt kul på klass 5 utrustningen. Sedan fiskade jag och Victor lite från båt och då hade Victor först på en några sekunder som plogade efter flugan och såg ut att vara lite större. Sedan missade jag ett hugg innan Victor åter igen tappade en fisk som plogade och var på några sekunder. Sedan fick jag en till precis när vi skulle byta ställe, den här drog dessutom ut en bit backing! Dessförinnan hade Thomas fått en fin båge på 1,5kg! Nu hade jag flyt och ytterligare två fiskar på 10min och den största på 1,3kg. Thomas fick lite senare en till men sen blev det väldigt segt, med bara några enstaka hugg. Men rätt som det var fick Tjus en fin båge på 9hg, detta var även hanns första fisk på flugspö! Så grattis! Victor och sten tappade några var men hade inte turen på sin sida idag och blev fiskfittor ;) Thomas tog även en tredje lite senare som också var väldigt fin! För min del blev det C/R på samtliga fiskar med förhoppningar om att kunna ta dem ännu större till våren. Nu på kvällen fick jag ett sms från Victor att han hade nypt sig en liten lax hane på 50cm så han fick en idag då iallafall ;) (Dock på spinn) haha. Här kommer lite bilder från dagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar