lördag 15 september 2012

Höstöring!

Igår slutade jag skolan tidigt så jag bestämde mig för att åka ner till älven och fiska lite bombarda igen. Direkt när jag kom ner fick jag en lite brunöring och tappade en. Efter ett tag nöp det i igen men denna gång var det en helt nystigen öring på ca; 45cm. Efter denna fick jag en lite öring till och en riktigt blank lax på 45cm. Jag har även tappat 6st under dagen var av 3 alldeles vid land, en av dem ja tappade var en lax runt 2kg och en var en halvhyffsad fisk jag inte fick se.. Suck! Det jag kan Konstatera är att det är en jäkla skillnad på dem här feta nystigna fiskarna jämfört med brunöringarna. Trodde först det var en 2kgs öring för den var så jäkla stark! Självklart blev det C/R på samtliga fiskar /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar