fredag 28 december 2012

Ännu mer röding!

Idag hämtade Jocke och Thomas upp mig kl 07,15. Runt kvart i åtta va vi uppe vid tjärnen och vi gick ut och innan vi han börja kom Niklas och Evelina ut. Det startade riktigt trögt och det tog ett bra tag innan Niklas och Evelina drog varsin röding men sedan trögt igen.

Vi märkte direkt att en trög dag va på gång och då började vi leta fisken. Nästan direkt hittade jag på två rödingar, en av dem va en väldigt fin gammelröding med fin buk samt tjock mage.

Sedan trögt igen och då tänkte jag tillbaka på den forna pimpelsäsongen då jag, pappa och Peter Hallgren va med om exakt samma sak. Och då hittade vi dem utanför en brygga 10 meter från land. Så jag gick dit och där märkte jag efter lite tid och nötande att fisken var!

Gud så underbart tänkte jag! Där fick jag en hel del fisk, sedan kom resten av gänget och vi fick alla en del fisk, innan dagen va klart hade jag runt 15 rödingar fångade var av 2 fick följa med hem. Kul dag!

Imorgon åker jag tillbaka och då ska jag fiska med Peter Andersson och det ser jag fram emot!
/ Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar