söndag 30 december 2012

Fantastisk dag på nytt vatten

Idag har jag, Pappa och Peter Hallgren varit och fiskat röding och öring i en relativt orörd sjö med grov fisk i!

Peter hämtade oss kl 07,30 och när vi kom fram så fick vi gå en stund för ATG komma fram till sjön. Det va fortfarande rätt så mörkt när vi kom fram, men vi började fiska endå. Jag missade ett hugg men det va allt på första stället. När det blev ljust sp flyttade vi oss till en grund utloppsvik. Där högg det direkt! Vi fick en del fina fiskar och Jimmy va även han där och han fick 2 i första viken. Vi flyttade oss sedan till en djupkant. Jimmy stannade vid en udde. Efter ca 20 minuter kom Jimmy till oss och sa att det nappade bra där borta så vi gick dit. Direkt när vi släppte ner högg det! Pappa tappade en för att sedan få på en till sekunderna efter det visade sig vara något tungt! Efter en rolig fight så fick pappa upp en helt underbart vacker röding på 1,1 kilo! Grattis!

Jag tappade sedan två stycken och på tredje chansen så fick jag upp den! En röding på runt 4 hg. Sedan fick pappa på en till som också kändes stor!

Efter en rolig fight så fick han upp en till röding på strax under kilot. Sedan fick jag en till fin på 6 hg som hade svalt så jag ha tvungen att ta upp den..

Vi bytte sedan till viken igen och där högg det direkt. Peter fick två fina rödingar där inne samt en öring! Pappa tappade några och jag fick 4 st har jag för mig.

Efter en stund gick jag tillbaka till udden där pappa fick storrödigen. Och pang sa det direkt. En mindre röding fick som nästan alla simma tillbaka igen. I nedsläppet efter det högg det igen men nu var det en större fisk!

Efter en fight fram och tillbaka fick jag äntligen upp en stor röding jag också. Det va en grann röding sol vågen visade mellan 8-9 hg på!

Sedan efter det så packade vi ihop och åkte hem. Vill tacka alla tre för en fantastisk dag och jag tror en del av mitt hjärta fastnade i den där sjön så dit ska vi igen!



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar