söndag 16 december 2012

Bra pimpelfiske

Igår var jag och Emil iväg till en liten pärla och fiskade regnbåge. Denna sjö är en av dem roligaste när det gäller regnbåge enligt mig förutom skålsjön!
Vi började fiska kl 9 och direkt hade jag en fisk som va där och drog i grejerna men den stack sedan iväg.
Senare missade vi en del fisk och Emil fick fast en fisk som han drillade in och han fick dagens första fisk. En båge på 1,1 kilo.
Sedan så kom Emil in i en riktig toppform då han hade hugg på hugg på hugg och fick även fisk på fisk medans vi andra bara fick nöja oss med att känna och knappt tappa några.
När Emil drog 5:e och jag stod kvar på noll så fick jag äntligen på en fisk som jag tyckte borde sitta kvar efter mitt fina mothugg!
Och visst, den följde med upp, en båge på ca 7 hg som fick friheten åter, alla Emils fiskar förutom en fick simma tillbaka!
Emil drog flest och störst fiskar hans största fisk va på ca 1,4 kilo!

SÖNDAG KORT SVÄNG
Jag och pappa åkte till kilafors skogen runt 07,00 för att fiska naturproducerad öring. Isen va skrämmande dålig! Ca 4 cm frysen sörja längst upp, sedan 10 cm vatten och längst ner 1 cm kärnis. Inte bra..
Vi kom dock ut och började fiska, jag hade ett väldigt hårt hugg under den korta stunden vi fiskade, vi gav upp runt 10,30 eftersom vi va tvungen att åka hem och göra i ordning för kalas.

Nästa helg blir det skidtjärn och på fredag agntjärn. Nu börjar säsongen så håll I er!
/Victor G




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar