onsdag 3 april 2013

Bra fiske i ljusne, Mörrum imorgon

Idag har jag fiskat hela dagen på snötippen, Tobbe hämtade mig imorse kvart i 7, när vi kom ner så fick vi knuffa ut all is som lagt sig över poolen.

Vi började sedan fiska, i första kastet tappade jag en rätt fin öring inne vid land, sedan vart det trögt, vi fick en varsin lax sedan vart det trögt..

Jag hittade sedan giftet för dagen, en litet haröra i färgen Oliwe. Det högg ofta och efter en del små blankingar fick jag på en större fisk, vi såg det hoppa direkt så vi visste att det var öring det var frågan om.

Efter en fin fight så tailade Tobbe dem åt mig och den var väldigt blank och tjock! Den mätte 58cm och vägde 2,2 kg. Första öringen över måttet i år för mig.

Sedan tappade Tobbe en stor, efter det så fick jag en blanking till. Vid 12 vart det stendött! Men dem vaknade igen vid 14,00 då Niklas tjatade med mig ut på kistan och där fick jag en fin blanköring på 1,4 kilo direkt. Kul fiske.

Vi fortsatte där utan resultat, sedan gick vi in igen och fiskade. Niklas fick bra inne vid land och han fick 3 snabba fiskar. Jag fick sedan ut på kistan en snabbis igen, det högg direkt en mindre blanköring.
Summerar denna dag med 7 st mindre blankingar, 1 lax och två fina öringar.

Sparade faktiskt två fiskar idag, men resten släpptes varsamt tillbaka. Imorgon styr jag, Emil och Filip bilen mot Mörrumsån, vi har länge längtat men Mu är det dags, håll utkik här på bloggen för färska uppdateringar!:)

-Victor G





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar