lördag 20 april 2013

Bra förmiddag

Imorse åkte jag ner vid klockan 04,45 men det var trögt. Efter ett tag kom emil ner och testade en vass, och där högg det direkt!
Han fick först en brunöring på ca 2,2 c/r. Sedan högg det igen för honom men denna gång en blank öring på 1,7 kilo!

Sedan vart det trögt.. Vi provade allt, sedan gick jag och fiskade bakom dn vassrugg och direkt högg det, efter en ganska nervös drill tailade Emil en blanköring på prick 2 kg åt mig. Han gick tillbaka till sitt ställe. Ca 5 min senare högg det igen, denna gång lite större ändå! Jag trodde på 3 kg länge, efter att den gått fast en gång så tailade Emil den åt mig, en blank öring på 64 cm 2,5 kilo!

Sedan tog det ca 20 mim innan nästa känning, dock en felkrokado på ca 2 kilo. Kastet efter den så högg det igen! Efter att strandat den så krokade jag av den, tog ett snabbt kort sedan CR. Det var en blanking på ca 2 kg!

Efter det vart det trögt.. Vi böt sedan ställe helt och där fick Emil fisk direkt! En väldigt vacker blanking på 1,7 kilo 54 cm!

En helt okej dag ändå, mer rapporter imorgon! -Victor G

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar