lördag 13 april 2013

Roligt och bra fiske

Idag har jag fiskat på snötippen ifrån 06,00 till 19,00 en långt men givande fiskepass. Jag också Stefan mötte upp nere vid älven vid 06,00. På andra repan fick jag första, och just då hade Emil också kommit. En blank öring på 47 cm, Bra start!

Sedan nappade det lite då och då, jag fick fisk varje runda under förmiddagen, men på eftermiddagen blev dem trögare. Men då kom Emil igång och fick en del fisk!

Vid 15,30 åkte Emil hem och då hade han fått 9 st fina fiskar. Jag och Stefan mfl stannade men det var fortsatt trögt.. Sedan runt 17-18 tiden vaknade dem, då högg det lite då och då men mest smått. Men helt plötsligt högg det på en bättre fisk på min lilla specialare som i övrigt gav massor med fisk, en bättre fisk kände jag direkt och misstänkte öring då det ute kändes som dem laxars jag fått innan.

Jag fick sedan se att det var en öring så jag började dra in den på grundare vatten mot ett säkrare landningsställe, och när fisken vart trött och vände huvudet emot mig så drog jag upp den mot stranden och fångsten var säkrad. Det var en fin öring på 2,1 kg fördelat på 58 cm!

Jag fick sedan en till öring i mindre storlek men efter det så vart det trögt och då kände jag mig nöjd och åkte hem. Sköt är nu att dem nyinplanterade fiskarna spridit sig, idag fick jag 14 fiskar, 2 nyinplanterade 4 laxar och 8 blanköringar.

Kul att set börjat röra på sig nu och inom någon vecka öppnar nog fler möjligheter upp sig för fint fiske i älven!
-Victor G























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar