tisdag 2 april 2013

Ismete med Mats

Idag har jag och Mats varit och ismetat på ett helt orört ställe, Mats hämtade mig och efter ca 1,5 h var vi framme vid fiskeplatsen, vi pratade om vart vi skulle sätta spöna och sedan gick Mats och borrade och jag tömde hålen på is.

Vi körde med 8 spön och när vi satt ut det 5:e så högg det på ett spö, vi sprang dit och Mats fick fast den. En leopardfärgad gädda på 84 cm kom upp för ett snabbt kort sedan realease!:)

När vi satte ut det 8:e så högg det på ett annat och då var det min tur, jag fick fast den i mothugget men det var dock el liten på ca 1,5-2 kg. Sedan vart det lugnt till kl 08,00 och då högg det lite då och då, när klockan var 10,00 hade vi fått 6 gäddor d och dem flesta vägde ca 3 kg och var i väldigt fin kondition!

Sedan vart det tvärdött, vi fick en chans till kl 12,30 och då fick jag en liten på ca 1,5 kg och den fick även vara dem sista för dagen. Vi körde frågesport om olika fiskars sportfiskerekord i Sverige då vi inte sprang på fäll, kul det också. Nästa gång blir det större fisk som vi båda vet finns där!

Tack för en rolig dag Mats
-Victor G











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar