söndag 4 december 2011

huggperiod!

ja idag så sov jag ut till ca halv 11 och åt en härlig andraandvents frukost med familjen ,sedan packade jag i ordning fiskeprylarna och åkte ner till kanalen..
när jag kom ner va Andreas sten där och fiskade , han hade haft något hugg men ingen på land,
jag började kasta och det vakade framför mig nästan direkt .det tog ett bra tag innan jag kände första fisken , den bara sög till lite lätt men inget mer..
efter det fick ja prova Andreas spö, och jag böt fluga till en liten rackare , det visade sig vara ett bra flugval
för inom 15 minuter hade jag tappat en missat två och fått en fin liten blänkare som fick simma tillbaka,efter det vart det inte mycket mer hugg så jag bestämde mig för att åka hem till värmen,'

blänkaren som fick simma tillbaka:)


 Andreas fick till en fin bild på den när den simmade tillbaka :)'

skitfiske på er alla! / Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar