måndag 26 december 2011

Lilla julafton

igår la jag mig runt 01,00 och det blåste som bara den och det skulle bli värre, Runt kl 03,00 vaknade jag och då hade el-en gått...jag la mig igen och hade jú mobilen ställd på 05,00 så lite till fick jag sova.
05,30 ringer jag till farfar och frågar om han kan koka lite oboy och extra kaffe för vi kunde ju inte göra det utan el. vi hämtade upp farfar kl 06,15 och sedan åkte vi mot ljusdal! vi viste redan innan vi åkte att stormen hade fält många träd över vägarna och att det skulla blåsa ca 15s/m på oss under fisket. men men det är sånt man får tåla. Vi kom till sjön runt 08,15 så vi satt kvar i bilen och pratade en stund för man fick ju inte fiska fören 09,00. sedan  strax före nio när vi köpt kort och gjort oss klara va det bara att vänta :) sedan när fisket drog igång tog det inte mer än 3 minuter innan jag hade första fisken på isen brevid mig, Det va en fin röding på ca 7 hg, Efter det brakade det loss, under den första timmen hade jag fått 7 st fina rödingar varav 4 st fick gå tillbaka, Fisket hade startat ganska trögt för pappa och farfar men när det lugnade ner sig med fisk  för mig började dem att få ganska bra fiske i sina hål, sedan fick jag en fin fisk till på ca 8 hg som fick bli min fjärde på land.

Sedan vart det lite trögare men fisk fick vi lite då och då.
Vi gick sedan ut lite längre ut där det va en killa/gubbe som haft väldigt bra fiske och stora fiskar.
Vi han bara slänga ner grejjorna så drog det i och vi fick några stycken, Betena vi körd med under dagen var blinkpirk, blänke med rom eller maggot!

en till bild på dem fyra jag tog upp, men det roliga med denna bild är att när jag knäppte kortet så la jag bara spöt på fiskarna med betet i vattnet, då sa pappa : ska du inte sätta fast spöt? Jag : ääh det nappar ändå inte nu e, Och rätt va det va så flög spöt mot hålet och jag fick tag i det i sista sekunden, Eftter en rolig drill fick jag upp en fin röding på ca 6 hg som även den fick gå tillbaka.

Tog några bilder på fiskarna under en döperiod!
Stefan åkesson(Gavleoring) va även där med Andreas karlsson! Dem fick 10-15 st fina rödingar och en fin öring under denna fartfyllda fiskedag. Vi kan sumera dagen med ett leende på läpparna och säga att det varit riktigt bra fiske! jag fick 13 fina rödingar, pappa fick 8 fina rödingar och farfar fick 7 fina rödingar.
Vill tacka alla trevliga fiskare och ljusdals fvo för en trevlig dag på sjön.
Vi kommer återvända till denna pärla på torsdag och då ska även Thomas larsson med och pröva lyckan!
Imorgon blir det nog att åka till gävle och handla fiskeprylar och onsdagen kommer bestå av regnbågsfiske i gullgruva!
Skitfiske på er alla fisketokar! /Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar