lördag 10 december 2011

premiär lilla svartsjön!

ja idag va det premiär på lillasvartsjön,
jag och pappa klev upp kl 05,15 och packade grejorna och åkte till farfar.
Vi bytte till farfars bil för den ryms mer och är skönare att köra längre sträckor i.
jag somnade i bilen på vägen upp för jag kände mig lite sjuk, men när jag vaknade framme vid sjön va allt kanon!
vi gick ut på sjön och tog en plats vi trodde skulle vara bra runt tjugo över 8.
innan startskottet small så knäppte jag detta kort, det föreställer min special blänke som jag började med denna dag.
Vi fiskade ett tag och såg att det kom upp fisk lite här och där men ingenting hände där vi satt..
Vi fiskade ca 1,5 timmar och vi behövde bara nämna ordet "fika" så sög det i för både farfar och pappa men ingen av dem ville fastna. vi tog en fika med kaffe oboy och mackor.  sedan gick vi till en myrkant där vi sett att dem fått lite fisk , så där tänkte vi att det kunde hugga iallafall.
vi pratade med folk som suttit där och dem hade haft en del fiskkontakt.
nåja vi  fiskade ett tag men inte ett pet , vad gör vi för fel tänkte vi ?
sedan såg jag Peter fröjd på andra sidan sjön så jag tänkte att jag skulle fiska mig dit bort och prata lite med han . så jag tog med mig romburken och gick.
jag provade ett hål men ingenting bytte till nästa hål men ingenting, sedan gick jag bort till dem . Och när jag mätte djupet brevid dem så bara tog det stopp i grejorna men det vart inge mer , och jag vart osäker på vad det kunnat vara , is i ringen? Botten? Fisk?
jag tog upp grejorna och kollade rommen och sedan satt jag ner grejorna igen. Och jag han bara göra ett lockryck innan linan snabbt gick i sidled , och då gjorde jag ett snabbt mothugg och efter en spännande fight så fick jag upp den , Det var en fin regnbåda på 8 hg.

Det var självklart att det var på specialaren med rom den högg på!


 Eftersom fisket varit så trögt så blev jag väldigt glad när jag fick den!
jag fiskade och pratade ett tag till med peter och Lena som båda är ifrån Scandinavianfishing .
Efter det gick jag tillbaka till pappa och farfar som satt kvar på samma ställe och nötte men dem hade inte känt någonting. Vi bestämde oss för att göra upp en eld och grilla lite korv o väntan på nappen.
Pappa och farfar jäser:)
Bara att få elda lite och känna doften av en härlig brasa ute o skogen kan rädda en fiskedag.
Precis när vi ätit klart så ropar farfar "kolla där" , Det var farfars spö som stod i böj.
Han drillade den ett bra tag och efter många långa rusningar så slet den tyvärr av reven. Attans också, men nya chanser kommer sa vi. Farfar knöt om och vi fortsatte fiska , men ingenting ville hända för oss .

Vi gick sedan bort till ett till ställe där det kommit upp mycket fisk under dagen.
Vi fiskade ett tag , det enda som hände var att farfar fick en liten abborre.
Men så händer det igen, farfar drar på en till fin fisk som han har uppe i hållet och då smäller linan av igen! hur mycket otur får man ha igentligen!? Efter det fiskade vi ca 20 min till utan utdelning.
men Vi kan sumera dagen i att det var ganska trögt men mycket fisk kom upp men vi hade inte turen med oss idag.

mer rapporter kommer inom kort!
Skitfiske! /Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar