torsdag 8 december 2011

tips dax..

Ja nu har isarna börjat krypa fram på sjöarna ..  Och det betyder pimpelfiske!
Och som utlovat så kommer nu ett inlägg om vad jag tycker fungerar bäst osv...

Ja vi kan väll börja med om vi fiskar efter : REGNBÅGE
 Då brukar jag starta upp med ett blänke,
Detta virus blänke är det jag brukar börja med oftast efter regnbåge,och kroken agnar jag på med Laxrom, som visat sig funkat helt otroligt bra efter de flesta ädelfiskarna vid pimpelfiske!
sedan brukar vi testa oss fram lite , men en sak som vi aldrig skippar är ballanspirk!
Pirkar som denna i olika färger brukar funka bra i de flesta fall, Dessa kan vara en fördel när det är väldigt trögt fiske , då fisken skyggar för dem större blänkena!
jag,pappa och farfar har faktiskt haft väldigt bra framgång när vi kört med mindre blänken och satt en liten sked ovanför som hänger och slår i blänket, det tror jag kan locka fisken lite extra!

RÖDING

Röding fiske är det fiske jag tycker absolut bäst om!
det ger en sån härlig känsla , för en dag kan dem vara så attans trög, man kan fiska i 5-6 timmar utan att känna ett enda hugg, men en dagen efter kan dem hugga hela tiden, det är spännande varje gång man åker till en röding sjö!
ja vi kan väll börja med  att våra special blänken funkar helt klockrent!

sedan brukar vi pröva dem gamla klassiska balanspirkarna
dessa pirkar i olika färger brukar funka kanon!


Nu har jag visat lite vad som funkar bra för oss, 
så nu är det bara att åka ut och prova lyckat!

skitfiske!/Victor G










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar