lördag 4 februari 2012

-30c och bra fiske!

Idag va det skålsjön på schemat och när vi närmade oss sjön sjönk graderna drastiskt, när vi kom fram och parkerade så visade termometern på -27 grader!! men det stoppar oss inte ! vi betalade korten och gick ut till en ställe vi bestämt innan, vi kom fram och gjorde i ordning eld för det första sedan halv 8 sköt dem skottet och då fick vi börja borra våra hål, det tog ca 30 minuter innan första hugget kom det va Stefan som tappade en fisk på ca 1,5-2kg, Vi fick sedan lite fisk här och där och jag fick några stycken under första timmen men mest mindre fisk,
Fiskdrill under soluppgången då graderna sjönk ner mot  -30c !

Det va nästan så att man led mer än njöt under vissa fighter då graderna va ner emot -30c under soluppgången och då va det riktigt kallt! Sedan gick jag runt lite och fick se att pappa fightade en bättre fisk så jag sprang dit med huggkroken och kunde efter ca minuten få epp en fin regnbåge på 1,5kg!

Grattis! Det tar i att hålla fisken utan handskar men vad gör man inte för en bra bild!
När jag sedan påväg tillbaka till mitt hål fick syn på Ola som drillade en stor fisk så sprang jag dit oxå, Och efter en ca 5 minuters kamp så kunde jag dra huggkroken i en riktigt fin regnbåge på 2,9kg!

Stort grattis Ola!
Vi fortsatte sedan och fick lite fisk då och då men mycket smått runt 7 hg.
jag tog nån bild under soluppgången som kan va värd o lägga upp:


Stefan bytte sedan ställe och där han fick utdelning direkt och då flyttade några av oss som satt på första stället efter och det högg bra där borta, men vi fortsatte att ha bra fiske vi startplatsen så vi stannade ett tag till, Farfar och pappa fick en varsin fin öring oxå till min förvånan :)
Vi fortsatte att få bra men inte mycket bilder eftersom att det va så jäkla kallt!
Men farfar och pappa fortsatte få fina fiskar och sedan lossnade det även för Thomas ! som fick ett gäng fina regnbågar i samma hål och tappade ett par stycken, sedan flyttade jag oxå till stefan och gänget, där stefan och micke hade fått en varsin väldigt fin fisk, Stefans båge på 3KG och mickes på 2,1KG!

Stort grattis!

Vi fortsatte att fiska och fick fina fiskar och sedan nöp det i en till stor fisk för micke som efter en spännande fight fick ge upp och denna vägde även den prick 2,1KG!
Denna fiskdrill fick jag med på film och den filmen kommer upp på bloggen under kvällen!

Sedan började klockan närma sig 15,00 och strax innan fick jag två snabba fiskar som gjorde att jag fick 10 st denna dag men jag tog bara upp tre av dem,


Tur vi hade kaminer med oss denna kalla vinterdag för annars hade vi nog fått svårt att koncentrera oss på fisket skulle jag tro,


Jag tackar alla härliga fiskar och polare för en grym dag på skålsjön och hit kommer jag att återvända igen!


Imorn blir det rödingtjärn i utlovade -25 grader men det skulle bli -18 runt 11 så då är det ju nästan töväder ;)

Mer rapport imorgon!
Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar