söndag 19 februari 2012

Seg inledning men det lossnade till slut!

Idag va jag och ett helt gäng med härliga människor och fiskade i rödingtjärnen!
Jag och pappa anlände till tjärnen runt 06,30 och då hade det börja ljusna lite gran så det va lagom tid.
Vi gick ut och började fiska med det va lite segt, sedan en kvart efter det kom farfar och strax efter han kom Stefan. Jag började sedan att känna fisk! Jag tappade 4 st och fick en fin röding som va på ca 6-7 hg!

Fin röding i fina färger.

Jag tappade sedan en lite bättre fisk som efter att lyckats gått runt både pappas och farfars linor slitit sig loss hehe. Sedan kom Thomas och jocke  runt kl 07,15 , Thomas hade några försiktiga napp direkt när han kom!
Sedan kom även Ante som hade tagit med sig lite kompisar från arbrå och bollnäs.
Jag hade några försiktiga napp men dem ville inte riktigt hugga i ordentligt.
 Sedan va det som om att nnågon tröck på en knapp , vi såg mycket fisk på Antes nya ekolod 
Men dem högg inte.. Vi bytte platser hit och dit men Stefan och Jocke gick och fiskade öring och dem fick bra ! Stefan fick 3 öringar och Jocke fick en alla va i fin storlek.

Den största!


Dagen fortsatte och pappa och farfar gick och fiskade öring dem med! Dem fick lite fina öringar och pappa hade även besök av en 8hg:s röding som gick och betade under hålet i 25 minuter på 40cm djupt vatten men den högg inte :/ Sedan hittade Thomas vart fisken va och ville hugga, efter det lossnade det kan man säga!
Vi fick bra med fisk och jag tror inte någon som satt där inte fick fisk, men dem va försiktiga som alldrig förr!
 När dagen va slut så hade jag landat mellan 17-19 rödingar, men tog upp 3 st,
Och Thomas fick bra nog många han oxå men vet inget antal, sedan fick dem andra även en  del fisk men det verkade som att det va mitt och thomas hål som levererade idag!


På vägen hem tog jag och pappa en sväng förbi älven och kollade lite, isen har nu släppt från snötippen och dem har sett fisk där så nu är det lite läge om ni är fiskesugen!

Tack alla för en grymt trevlig dag på sjön!
Skitfiske på er alla!/Victor g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar