torsdag 16 februari 2012

Det närmar sig!

Helgen närmar sig med stormsteg!
Man tycker tiden går så sakta när man sitter vid skolbänken, och vips så är det helg igen, nu sitter man här med en skoldag kvar till fiske igen och tankarna går fram och tillbaka om vart man ska fiska på lördag?
På söndag blir det fiske med många härliga fiskekompisar! då ska vi prova den lilla rödingtjärnen igen,

Men lördagen vet jag inte riktigt vart jag ska testa?
Och sitta hemma klarar jag inte av att göra på en helgdag, Kanske att jag åker och provar lite abborre?
Eller åker och fiskar lite regnbåge i klubbtjärnen, vart jag ska vet jag inte i nuläget med det visar sig!


Vill även passa på att visa en bild från en av våra resor till Hariijaure, på denna bild:
Efter att kanonhugg så drillas en normalstor harr runt 1 kilo och det tar tvär stopp och en gädda har huggit över harren och vägrar släppa tagen, gäddornas storlek varierar från 5kg till 10-15kg!
Vill även passa på att påpeka hur klart vattnet är i sjön, Det är ju ändå ca 2 m djupt på detta ställe!

Tuff bild!

Återkommer som vanligt med nya spännande äventyr nu i helgen.
Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar