söndag 12 februari 2012

Rödingfiske!

Idag åkte jag och pappa till pärlan där Thomas fick den enorma rödingen igår!

Vi kom fram runt 7 tiden och det tog ca 30 minuter innan första nappet kom och det vart men den missade jag som vanligt.. Sedan 10 minuter senare fick jag på en fisk som kändes bättre efter en härlig fight på det mjuka wigglerspöt så fick jag upp en "gammelröding" i fin kondition och den va inte smal som dem flesta gammelfiskarna brukar vara utan denna va ganska tjock och vågen stannade mitt i mellan 9hg-1kg!


Det vart sedan en liten huggperiod och pappa fick flera fina fiskar som hans läppte tillbaka men jag hade bara smånapp, sedan fick pappa på en lite finare fisk som efter en roligt energisk kamp kom upp ur det klara vattnet. en röding på 7-8hg!
Grattis pappa!

Vi fortsatte och det nappade på bra för pappa men mig ville det sig inte för men det spelade ingen roll tänkte jag för jag hade ju fått en fin röding redan, och rätt som det var så small det i nära botten på den lilla mormyskan, Den gick lite i början sedan kom den sakta emot mig och när jag sedan fick upp den så va det en fin öring på 8 hg!

Kul med en fin öring som bifångst!

Vi fortsatte och det lossnade för mig tillslut jag fick bra mycket fisk men pappa slutade det lite för, sedan vart det trögt , dem högg när man la pirken på botten och gjorde lugna rörelser,
Vädret var fantastiskt under förmiddagen och vi fiskade inte längre än 11,30 för vi skulle åka och grattulera min farmor som fyller 68 år! Lite kul är det för jag och pappa fick 15 st fiskar sammanlagt ! jag fick 9 och pappa 6, och det va 15 st till på sjön som fiskade och på dessa 15 personer kom det upp bara 1 fisk,
Märks att man lärt sig sjöns hålor och vad man ska fiska med ;)

Nu blir det vila under veckan men mer inlägg kommer då jag kommer lägga in lite bilder på min kusin som är 6 år som står i action med fina gäddor!

Skitfiske på er!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar