söndag 5 februari 2012

kalla vindar o röding!

idag gjorde jag en visit på rödingsjön i 5 och en halv timme, jag tog sovmorgon och fick skjuts av pappa kvart över nio så jag började fisket kvart i 10, jag kände lite fisk och tappade ett gäng på första stället sedan slutade dem att nappa där, då bytte jag till en djuphåla på 12 m och där landade jag dagens första röding!
Denna på 6hg.

Det fortsatte att nappa och jag landade en gäng till fina fiskar, men inga kort på dessa eftersom jag släppte i dem igen och höll dem kvar i hålet, Det friskade på bra med 5 m/s och -13c så det va vantar på denna dag!
Mormyska och väldigt tunn lina va det som gällde denna dag då rödingarna nappade väldigt försiktigt !
jag åkte sedan hem runt 15 tiden då jag kände mig nöjd med denna helg, mamma köpte mig korv med mos i stan påväg hem då jag inte hade ätit någon förutom 3 koppar oboy på 18 timmar.

Nu väntas nästa helg igen och mer fiske!
Skitfiske !/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar