torsdag 9 februari 2012

Nationella provet sedan fiske!

Idag hade jag nationella prov i svenska som jag vart väldigt nöjd med så vi får se hur dem bedömer det.

Efter det runt 11,30 så kom farfar och hämtade mig då vi bestämde dagen innan att vi skulle åka upp till rödingsjön och prova rödingarna, Bara av att se vilken underbart väder det va så förstod man att dagen skulle bli lyckad vilket fiske vi än bjöds på.
Vi kom fram till sjön 12,00 och där satt Thomas larsson, leif ling ,lars-olov larsson och stefan åkesson med dottern alice, Vi visste att dem skulle va här när vi kom för vi hade bestämt att vi skulle fiska i denna sjö idag, men stefan och alica va idag åskådare och stöd då lill-Alice på bara 13 månader inte orkar en hel dag men hon höll ut i närmare 2 timmar, strongt för o va så liten det!

Dem hade haft ganska bra fiske innan vi kommit och fått ett gäng fina rödingar , men dem nappade försiktigt.
Farfar och thomas hade lite napp men dem va försiktiga, sedan hade även jag ett napp men det va trögt, Lars-olof gick sedan ut på hålan och han började drilla direkt så vi flyttade efter , och jag han bara ner med grejerna så sög det i , efter en ganska kort kamp så fick jag upp och släppte in en röding på 4-5 hg!

Vi fick bra med fisk där ute och ganska stora fiskar faktiskt runt 7-8 hg hyffsat många! Jag fick sedan på en lite tyngre som efter att han trasslat in sig i farfars lina under drillningen till slut kom upp och det var en fin röding på styvt 8 hg!

'fina rödingar!

Vi fortsatte sedan att få bra med fisk och thomas & jag fick på fisk lite då och då medans dem andra hade det lite trögare ,, Farfar gick sedan in efter kanten o fiskade efter öring då rödingarna slutade hugga för honom,

Han satt där inne i ca 1 timme och kom sedan ut till oss igen med 3 fina öringar på ca 7 hg styck!

Ett väldigt lyckat drag att gå in till kanten !
Vi fortsatte ute på djupet och vi fick lite fisk , Thomas fick sedan på en finare fisk han oxå och efter att fisken pumpat ett bra tag så fick vi upp den ur hålet , det va en fin fisk på prick 8 hg!
Grattis!

Jag hade sedan försiktiga napp men dem ville inte riktigt fastna, sedan sög det i en bättre igen!
Och efter att jag drillat den en liten stund och sedan fått upp den ur hålet såg jag nog den rödaste rödingen jag någonsin skådat! En knallröd röding på ca 6 hg!
En väldigt fin röding i toppkvalite!

Tog några bilder till på den fina fisken!


Sedan dog det av lite grann och när solen gick ner så då packade vi ihop och alla kände sig nöjda!
Hoppas denna bild beskriver vilket underbart väder vi hade hela eftermiddagen !

Tack alla ni för en grymt trevlig dag/eftermiddag!
Skitfiske på er /Victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar