lördag 18 februari 2012

Lyckat fiske som vanligt i tjärnen!

idag åkte jag själv till skidtjärn för att prova lyckan,
Jag kom fram till sjön runt 07,40 efter att ha snoozat 15 minuter o trott att det va skoldag hehe-
Det startade lite trögt men efter ett byte från blinkpirk till mormyska med 0,16 lina så satt dagens första på kroken! Det va en fin röding på ca 6-7 hg!


Det fortsatte sedan att hugga påbra på den lilla mormyskan!
Sedan fick jag ett fint hugg och jag gjorde mothugg, och där satt den!
Men den stod bara still och simmade sakta sakta iväg efter botten och sedan small lina av!
Det  va nog en av dem lite större i sjön som jag hade på denna gång med med så tunna grejjer är det svårt med dem största.. jag fick lite fisk då och då men mest mindre fisk runt 4-5 hg tyvärr, och dem får ju självklart simma tillbaka! Jag fick på en som det tog stopp i ett lockryck och jag och killen som va med mig( David från styrelsen) Trodde detta va en stor fisk men det visade sig vara en 6 hg:s som satt i magen :/

Sedan efter en stund så fick jag på en bättre och finare fisk, efter en kamp på ca 1-1,5 minuter så fick jag upp den. Det va en väldigt fin röding i toppkvalite på ca 7-8hg!

En kanonfisk!

några bilder på fisken:




Dagen slutade med 12 rödingar som fångst för min del!
Men 9 av dem fick simma tillbaka efter att jag försiktigt krokat av dem!

Imorn återkommer med mer rapport imorn då jag och pappa med flera ska göra ett till besök i denna sjö!

Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar