fredag 24 februari 2012

"Gå inte över ån för att hämta vatten"

Idag va Jag , Thomas och lars-olof till skålsjön och rävsvenstjärn och provade vår lycka,

Vi kom fram till skålsjön kl 06,30 och löste fiskekorten, runt kl 07,00 satt vi på isen och hade börjat fiska,
Solen började just att spricka igenom och gå upp i horisonten så fisket borde ju bli bra tänkte vi.


Vi började tätt intill en ö som vi visste hade gett annat folk fisk förut men ingenting hände där så vi flyttade oss till ett ställe som gav Stefan(Gavleoring) en båge på 3 kg på premiären.
Vi började där och det tog inte lång tid innan thomas hade en försiktig som va fram o nappade tätt därpå hade jag en som va fram och drog i grejjerna, men ingen av dem ville hugga på rejält..
Sedan fick thomas fast en av dem försiktiga bågarna och efter en kamp med en del härliga rusningar synar dagens första fisk isen, en regnbåge på strax under 1 kilo.


Sedan va dem där och nappade försiktigt för Thomas , sedamn drog det i en gång till för thomas men den lossnade tyvärr.. Sedan fick vi en varsin mört :/ så då flyttade vi på oss till nya ställen, Första nappet efter förflyttningen kom i ett långt sund och det va jag som hade den, Jag stod och borrade nytt hål då jag såg toppen stod och ruskade , så jag sprang dit och tog spöt i handen, den nappade igen och i mothugget så kände jag hur den rispade i munnen på fisken så den nappade inge mer..

Vi flyttade oss sedan en bit ifrån Mattias furuskog och två stycken till som hade fått en del fisk under morgontimmarna,  Sedan såg jag ena kompisen till Mattias få på en stor så jag sprang dit och han filma sista sekunderna innan den åkte upp, 




Grattis!

Ca 2,5 kilo!

Dagen fortsatte men inga hugg så vi åkte upp till rävsvenstjärn och provade på Rödingarna,
Vi kom upp till sjön och satte oss på ett ställe vi tyckte såg giftigt ut och Thomas hade några hugg direkt och tappade även en fin fisk , sedan slutade dem nappa förgott!
Vi fiskade oss runt hela halvan av sjön med inte ett enda napp till på 3timmar...
Konstigt det tyckte vi eftersom det började med napp för thomas,
Vi gav upp runt 14,15 tiden pågrund av det tröga fisket, Man satt under vissa delar av dagen och funderade på hur fisket i rödingtjärnen hade varit en dag som denna faktiskt, men men den får man väll testa imorgon eller på söndag!  Kan använda uttrycket "gå inte över ån för att hämta vatten" .
Tack för en grymt rolig dag trotts det dåliga fisket!



Vill även passa på att tacka Hanebo-segersta fiskevårdsförening för att ni ville visa upp min film på årsmötet.


Mer rapporter kommer förmodligen imorgon eller på söndag.
Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar