måndag 27 februari 2012

Lite smått och gott

Ja så här under veckorna då man går i skolan länge och fisket efter havsöring inte drar nå särskilt i fisketarmen så blir det inte så mycket fiske så här års, men på helgerna är det fullt ös!

Lite kort om vad ni läsare kommer få läsa om under sportlovet som kommer under vecka 10:

Tre dagars fiske med Thomas (rödingkungen), där fjälltopparna visar sig efter fin röding och öring!

1 Dags Angling i kilafors efter Storgäddan med farfar och Förmodligen Thomas.

Förmodligen 1 dags angling , Där jag och Thomas ska få följa med Jessica dolk på ismete!

Och dem resterande dagarna ska ni få läsa om Jakten på storrödingen och kanske någon abbortur?

Om ni vet någon som säljer mört eller säljer själv så hör gärna av er till mig. mobil nummer: 0738371416
Är väldigt tacksam för tips om mörtförsäljare i söderhamn , ljusne eller dyligt :)

Det blir ett fullspäckat lov med mycket härliga fiskedagar!


Tänkte visa lite bilder förknippade med ett och Annat fiskeminne

En bild från när man va 4 år och fick följa med pappa och farfar ut och meta öring, Det va vid den tiden man fastnade för sportfiske och jag har hållt på med fiske sedan dess ,Har ett speciellt minne från När vi va vid rotemobotjärn och metade och grillade, när jag med en grillad korv i handen lyckas ramla i och ligger där och sprattlar och jag skriker " Rädda korven , Rädda korven!! "
Man tycker ju det borde ha varit" Rädda mig, Rädda mig" men nejdå det va korven jag ville rädda!



Detta är det lilla som är kvar av flugan som jag fick mitt livs första lax på, Kommer ihåg att det va den 2:a augusti 2010 och att jag och Emil va på plats för en dags fiske på notholmen, Vi va dem enda som fiskade där på hela förmiddagen så det blev mycket fisketid, Jag fick runt 09,00 tiden upp mitt livs första lax på 5,9 kg och den tog jag på denna fluga! Dagen fortsatte och jag hade flytet med mig denna dag, och jag fick runt 10 tiden på en Stor lax och efter en kamp på ca 10 minuter efter hopp och rusningar kunde jag landa Det årets tredje största lax på 12,5 kilo, Jag fick den på Denna fluga!
Detta är en fluga som jag har sparat och den kommer alltid att finnas i min flugask , Vi knäppte kort på laxen som då va årets största i ljusne, Sedan när jag smällt det så gick jag ner igen och kastade ut och där satt dagens tredje lax på kroken! efter en kamp och runsning på 70-80 meter ut till kistan fick jag in ännu en lax på 7,9kg! Det är en fiskedag jag alltid kommer att komma ihåg!


Samma år bara en vecka senare fick jag en lax på 7,3 kg i Bergeforsen då jag va där och fiskade i tre dagar med peter fröjd , Det va en belöning i guld att efter tre dagars slit få en silvelax på 7,3 kg, tagen på denna!

Peters Fluga gav resultat som så många gånger förr.

Lite kul då man hittar saker man kan tänka tillbaka till och minnas allt i detalj.

Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar