lördag 2 mars 2013

Bra fiske på orört vatten

Idag var jag och pappa och provade fisket efter harr och röding. Vi kom fram till stället där vi parkerade bilen vid kl 05,20. Sedan tog vi på oss skidorna och började åka i djupsnön genom skogen för att komma fram till dagens mål.

Vi gjorde dem första hålen strax utanför några stena och direkt när jag släppte ner så högg det på en fin röding på mormyskan. Sedan vart det lugnt, vi bör ställe utan resultat.

Vi gick sedan till en liten vik med stora stenar längs kanten som brukar vara bra på vintern. Nästan direkt så fick jag en mindre harr och tätt inpå det så fick pappa en röding.

Det högg på ett tag och pappa fick en skaplig röding och jag en liten harr. Dagens missflyt var när jag sa till pappa:
Tänk om det skulle tvärnita i ett mothugg då och en storharr vart krokad, och ca 5 sekunder efter det så suger det tag i spöt och en riktigt tung fisk krokas, sedan så small bara linan av.. Förmodligen en av dem finare harrarna på 7-8 hg som stryker där.. Men men nya tag på den,
Och det var mormyskan jag fick av Robban Nilsson som levererade harr idag men den tog storharrar tyvärr med sig under isen.

Vi provade nått nytt ställe och vi fick ca 30 abborrar också som bifångst.. Sedan gick vi tillbaka till stenviken och det small direkt för pappa, denna gång en bättre harr på ca 35cm. Vi gick tillbaka till start stället där vi ställt skidorna och slutade där. Vi fick där 1 röding och två harrar, och jag fick en harr på blinkpirk haha, det vart jag lite förvånad över.

Kul dag som avslutades med en jobbig skidåkning tillbaka till bilen då det kom blötsnö som fastnade under skidorna och ett snölager på 5 cm bildades under skidorna..
Vädret under dagen var 10 m/s och mestadels snöfall, men nappade bra ändå.

Kul dag och det blir flera turer dit nu när våren kryper sig fram!
Skitfiske på er ! / Victor G























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar