fredag 15 mars 2013

Kall vår!

Idag blev det en kort sväng till älven efter skolan. Jag kom ner vid halv 4 och började då direkt med att fiska. Vid älven fiskade Lars. Hallberg, Peter och Qvarnström var också där och kollade på. Redan första runda drog det i och upp kom en liten lax som lossnade vid fotograferingen. Sedan gick jag upp och värmde mig för att sedan ta nya tag, denna gång spände först linan upp rejält
och jag missade.. Men i nästa försök på samma fisk satt den! Och denna fisk bar riktigt stark! Vid landningen la jag också märke till att det var en vild lax på runt 1,8kg. Sedan gick jag upp och värmde mig en stund för att sedan göra ett sissta försök på storöringen. När jag kom ner denna gång såg jag fisk som vakade längre ner på sträckan och väldigt nära land. Så jag smög dit och provade några kast och pang så fick jag en liten öring.. Jag tog ett kort och sedan lossnade den av egen vilja. (vilket jag tycker är skönt då man slipper skada fisken och utsätta den för onödig stress). När jag sedan smög tillbaka till samma ställe nappade det direkt när flugan landade, detta var en lax runt 1,6kg som även fick sätta punkt för dagen. Alla fiskar blev det C/R på. /Emil Westlund









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar