söndag 3 mars 2013

Bra rödingsfiske

Idag var jag, Thomas och Leif till öratjärn och fiskade efter röding och vi lyckades bra!

Vi kom fram runt 08,00 och började utanför kanten som funkat bra under veckan och Thomas fick en båge på 3,4 där i fredags och samma dag fick Leif en båge där på 2,9!
Men idag nappade det inte där så jag gick ut på lite djupare vatten och hittade där på lite huggvillig röding och jag fick dagens första röding direkt.

Sedan kom Thomas och Leif också och vi fick nån röding lite då och då. Och rätt var det var vid 11 tiden så började lite större röding nappa och vi fick bra många på 7 hg.

Vi fick bra med fisk under hela dagen och vi gick in strandnära och fiskade efter båge men dem var som bortblåsta idag..
Leif fick en öring på ca 4 hg, och det är helt otroligt eftersom att dem inte sätter i öring i den sjön och man såg på den att den va odlad, måste vara en dom följt med rödingen eller bågen.

Två rödingar som jag fick idag hade riktigt grova gäddbett och på en av dem var det ett köttsår nästan in till ryggraden..

Vi slutade dagen vid kl 14,30 och jag hade nog fått ca 10- 15 st och Leif och Thomas lika bra.
Imorgon blir det regnbågsfiske i björntjärn så mer rapporter kommer!
/Victor G















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar