lördag 16 mars 2013

Idag var det pappas dag!

Idag var jag och pappa till en liten sjö som håller röding harr och abborre. Vi klev upp 03,30 och va uppe vid sjön 06,40 ca. Efter ca 20 minuter så blev det huggperiod för pappa, han fick 3 rödingar och 1 harr på 10 minuter. Under soluppgången va det kallt med 15-20 minus och lätt vind.

Vi provade ute på och fick en del abborre sedan gick vi in igen och det var fortsatt pappas grejer dem ville ha idag. Han fick en del fisk lite då och då en del rödingar va ganska fin för att vara i den där sjön där rödingarna är som vilda.

Mitt på dagen så provade pappa efter en kant och jag provade borre, pappa fick 2 harrar och 4 rödingar i sista hålet och jag en del borre, idag var det gammal som var äldst då pappa fick 4 harrar och 10 rödingar och jag endast en del abborre.. Kul som fan att fisken nappade bra för pappa iallafall, nästan lika kul att se andra få fisk som när man själv får!

Alla ädelfiskar släpptes tillbaka

Imorgon blir det en liten tävling med gänget i en helt främmande sjö , men grejerna är laddad så Vi får se hur det går!
-Victor G





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar