fredag 1 mars 2013

Flugfiske premiär!

Idag slutade jag skolan vid 12 så jag begav mig ganska direkt till älven för lite lax & öringsfiske. När jag kom ner var det redan tre stycken där och fiskade, bland annat sten och Micke. Dem hade varit där sedan 11 men bara fått en fisk och tappat några. Jag gick dock ner och provade lite ändå och plötsligt ser jag en fisk vaka, jag kastar på den och den tar! Efter en ganska hård drill med en stark fisk kan sten taila en lite lax på ca: 2kg. Sedan blev det trögt och sten och jag gick och tog bort lite is vid bron. Men när vi gick tillbaka tänkte jag att jag skulle prova ytterligare några kast och snabbt får jag tre strid villiga laxar till. Sedan åkte sten och Micke hem och kvar blev jag och Christer. Då börjar hugg racet och fisk efter fisk får bli av krokad. Tillslut ger jag upp ganska nöjd efter 10 landade laxar mellan 1,5-2,2kg och 2 tappade och massor med missade hugg. Christer fick även han 5 laxar. Alla fiskarna fick självklart simma tillbaka och nu längtar jag till nästa möte med älven och dess grova fiskar. /Emil Westlund









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar