måndag 25 mars 2013

Grova abborrar efter skolan

Idag kom jag hem vid 16,00 då frågade jag om morfar kunde skjutsa mig till älven för lite havsöringsfiske och det var lugnt.
När vi kom ner till älven var det is på snötippen så vi åkte hem och hämtade mina abborre grejer och åkte längre upp längs Ljusnan på en liten vik som även den frusit till och bildat en riktigt fin blankis på ca 10-15 cm!

Gjorde ca 10 hål men inte ett enda napp, så jag ringde pappa och frågade om han kunde komma och hämta mig och han skulle komma om en kvart, och rätt var det var så högg det! Och det var tungt, och upp ur den genomskinliga isen kommer en abborre som vägdes 8 hg.
Då var den dagen räddad tänkte jag, och sen ser jag att lina försiktigt rör sig i sidled och ett mothugg kommer och där sitter en till fisk men ännu större, efter en fight då jag var tvungen att veva in den så fil jag upp ett nytt pimpelrekord på 1,05 kilo :D

Efter det kände jag inge mer och pappa kom strax därpå.

Skitfiske på er! Snart lov
-Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar