fredag 8 mars 2013

Grann röding

Idag har jag och farfar varit och fiskat i finväder efter öring röding och regnbåge.
Vi kon fram till skidtjärn runt 07,30 och vi började efter öring. Det högg direkt och farfar tappade en och fick en medans jag hade ert hårt hugg!

Vi provade sedan lite röding och vi fick ett gäng sedan provade vi öring igen och jag fick på en stor fisk. Efter några minuters fight så bara lossnade den..
Humöret sjönk för ett tag då jag verkligen nött på för att få en fin öring där..

Farfar fick sedan en till öring i perfekt kondition. Vi bytte sedan sjö och där hade David haft en del hugg, men det vart trögt och jag fick två rödingar där. Efter korvgrillning åkte vi tillbaka igen och nu hade rödingarna vaknat! Vi fick och tappade rödingar hela tiden och till slut då fick jag en finare röding på 41 cm och tjock.

Vi åkte hem runt kl 16,30 och imorgon blir det fiske men vet inte var eller hur..

Skitfiske -Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar