lördag 23 mars 2013

Rolig dag på nytt vatten

Idag har jag, pappa och Stefan varit i en gömd hälsingepärla som håller fin harr öring och abborre!

Vi kom upp till sjön vid klockan 6 ungefär och vi borrade upp en del hål på första stället. Efter ca 5 minuter så sög det i för mig och det var något stort! Efter en längre fight som gick fram och tillbaka så bara släppte mormyskan...

Direkt efter det fick Stefan en liten harr och sedan högg det för pappa som även han drog på en finare fisk. Efter några härliga rusningar så fick han upp dagens första öring! Ca 1 kilo och underbart tecknad, naturproducerad fisk också då dem inte sätter i nå fisk i denna sjö!

Sedan fick pappa en till öring på ca 7 hg och Stefan nån mindre harr samt en fin abborre på ca 7 hg. Pappa fick också någon fin borre. Men mig gick det segt för..

Efter en stund gick jag iväg till en sten som låg bredvid land, och direkt så sög det på nå bättre som även den lossnade efter några gung. Jag insåg redan då att det inte var min dag..

Sedan gick vi upp till en vik och kikpimplade. Vi såg botten klart och tydligt och direkt så kom det fina abborrar på allt från 3hg - 7-8 hg. Pappa och jag fick två var och pappa missade en harr på dryga halvkilot.

När det sedan vart trögt där så gick vi till andra sidan och där högg det harr. Pappa fick en fin på ca 5 hg och jag två mindre och Stefan en mindre han också, pappa fick även en liten öring och en liten harr. Efter det så vart det trögt! Vi gick säkert två varv runt sjön och provade alla ställen men nästan ingen utdelning förutom nån ströfisk.

Vi kände oss nöjda vid kl 15,00 så då packade vi ihop och begav oss mot bilen. Pappa var outstanding idag igen, han fick 5 öringar och ca 5 harr och en del fina abborrar. Kul att vi lyckades få lite fisk trots att det var första gången vi pimplade där. Tack Peter fröjd för en del heta tips:)
Tack för en kanon dag på isen!

Imorgon blir det fiske men vet inte riktigt vart ..































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar