söndag 31 mars 2013

Tippens öringar!

Idag blev det en sväng ner till älven för att prova lyckan på öringarna.. Men till att börja med fick jag gå och ta bort isen som hade blivit. Efter det började det koka med fisk men ingen vilja hugga. Så jag satte mig och väntade tills Andreas kom ner. När Andreas kom gick båda vi ner och börja fiska och genast nappade det! Jag fick två små och Andreas 1 och sedan drog det bara iväg för mig och jag kände direkt att något var galet. Jo mycket riktigt hade jag lyckats felkroka en öring på runt 3kg, suck! Men vi fortsatte och fiskade och tappade någon, hade något hugg och fick några. Dock var alla fiskar idag mindre öringar, men det blev iallafall 7 st innan det var klart. Några kämpade faktiskt på ganska rejält innan dom fick friheten åter. /Emil Westlund



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar