onsdag 11 april 2012

2012-fet gädda

Idag hade Victor och jag bestämt att vi skulle åka ner till snötippen och prova på havsöringen. Jag kom ner första men snart därefter kom också victor. Vi började vid bron eftersom det var folk som fiskade snötippen redan, men vid bron var det ingen som ville nappa trots att det var öringar som jagade småfisk så det såg ut som det kokade med fisk. Vi gick senare till snötippen och där på första repan hade Victor ett hugg men missade tyvär den fisken.. Vi gick ytterligare två reper utan resultat innan vi gav upp och beslöt oss för att se om gäddorna var i farten.

Det första stället vi var på såg till en början väldigt hett ut i det för dagen kalla vädret. Efter kanske 5-10 minuter hade jag första hugget och efter några få gungningar släppte gäddan, detta kändes dock som en mindre fisk. Vi forsatte att nöta i kanske två timmar men gäddorna ville inge mer. Vi begav oss till ett annat ställe och väl där han vi knappt börja fiska för än Victor krokade en mycket fin gädda som visade sig vara en bastant dam på fina 9532gr och 111cm lång! grattis!

Precis efter vi hade knäpptkort, vägt, mätt och släppt tillbaka Victors fisk så nöp det i för mig igen men även den här lossnade ganska så direkt.. Det villa sig tydligen inte idag för mig och inte som att det var nog med det så tappade jag även mobilen i vattnet.. Suck!
Efter allt detta så fiskade jag och Victor i ungefär en timme till utan känningar så vi valde att ge upp och ska nu istället skapa ett gäng farliga havsörings killers.
/Emil Westlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar