onsdag 4 april 2012

Äntligen lossnade det!

Idag va jag som ni kanske såg i det föregående inlägget ner och kollade på janne goude när han drog fina öringar och vi hade sedan en lång rast på 2 timmar så jag åkte hem och hämtade spöt och jag provade först i skitviken men inget resultat, sedan gick jag på utaidan och provade och det small i på första kastet!

Efter en extremt rolig fight med många långa rusningar håvade janne in en stor och fin lax på ca 4 kilo åt mig som fick simma tillbaka!

Sköönt tänkte jag och sedan så åkte jag och andreas till skolan igen, efter skolan åkte jag ner igen och Thomas larsson va som bestämt där och vi åkte längre ner och provade, vi missade ett varsit hugg, sedan bytte vi ställe och jag fiskade medans thomas fikade och två kast i rad hade jag fisk, jag tappade en lite bättre fisk och fick en liten på ca 47 som fick simma tillbaka!


Sedan så åkte vi till kanalen och där va peter fröjd (scandinavianfishing) och hade tappat en fisk, 
Efter ca 20 minuter så sög det i bestämt i mina grejor och jag kunde sedan drilla en fin fisk på flugspöt, Thomas håvade sedan in fisken som visade sig vara en halvblank öring på ca 2,4 kilo! C/R på den,

Efter det vart det trögt som bara den, och efter att jag fått ca 10 mörtar och bytt ställe 5 gånger så åkte jag hemmåt , imorgon blir det mer fiske! och efter morgondagens skoldag så är det lov! och då blir det fiske för hela slanten! Det blir injöörings fiske , regnbågs fiske, havsörings fiske, gäddfiske mm :)

skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar