söndag 15 april 2012

Öring och öring

Igår va jag mfl till bergeforsen, och varför jag inte skrev igår va för att jag tvär somnade när jag kom hem, vi kom upp runt 8 tiden och på zon2 va det premiär och jag ljuger inte om vi såg 100 vak på 5 minuter, det va helt sjukt! Men nere på zon 3 va det segare än någonsin, vi hade typ 2 hugg på hela dagen på 8 personer, men mne vi va glada ändå, imorse åkte jag och pappa och fiskade lite insjö öring, vi kom fram och det vakade en hel del, det tog ca 30 minuter innan jag fick den första på ca 4 hg som varsamt fick sin frihet åter, sedan så missade vi en del hugg och nästa landade fisk kom ca en timme senare, det va en fin på ca 5 hg som högg i första kastet på det ny valet av ställe, jag gick sedan till en brygga för att sedan missa två rejäla hugg, sedan missade jag ett hugg till för att sedan få fast den , det va en fin öring på ca 6 hg som den andra fick simma tillbaka! Nu blir det att invänta "guldmatchen" då Brynäs avgör och tar guld!:) skitfiske på er alla!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar