tisdag 17 april 2012

Flugfiske öring i snöstormen!

Idag åkte jag och Thomas larsson till skidtjärn för att prova lyckan på dem nyvakna insjööringarna i det nuvarande snöovädret! Vi kom fram runt 15,15 och det va 0 grader och snöstorm, Jag tappade en fisk efter ca 15 minuter som klev av efter ca 5 sekunder, Thomas gick sedan till andra sida och jag hör efter att tag : yeees , Och sedan ser jag Thomas stå med spögung, Efter en rolig drill fick han dagens första öring på ca 7 hg, Sedan gick jag oxå över till han och ställde mig brevid honom, jag missade ett superfint hugg direkt , Sedan drog thomas på en till öring som han sedan kunde håva, en fin öring på ca 6 hg, kul!
Drillar!


En nöjd Thomas!


Snön börjar lägga sig på marken igen, men den blir nog inte långvarig!

Vi gav sedan upp runt 18,00 pga kallt och blåsigt, sedan vill man ju såklart se när brynäs kämpar för guldet!

Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar