fredag 13 april 2012

stor gäddan!

Angående den fina gäddan jag fick härom dagen på "9532 gram" så vill vi säga en sak,
Vi vägde den faktiskt inte pga att vi inte hade någon våg med oss vid det tillfället, Så vi undertippade på vikten lite och skrev det vi tippade, men ingen av oss fiskar ju inte nå speciellt med gädda så vi vet inte riktigt hur man ser vikten på en gädda?

Efter att jag kollat runt med ca 15 personer just nu, om hur mycket en Romstinn Gädda på 111 cm väger så har jag fått samma svar av alla : garanterat en 10 kilos gädda, Vissa har till och med pratat om vikt upp emot 11 kilo,  Men nu har vi köpt oss en varsin super samson våg som går till 25 kilo så nästa storgädda ska vi väga,

Men jag ville bara säga det så det inte bara är jag själv och dem jag frågat som " vet " att det nog va en 10 kilos gädda jag fick och släppte tillbaka här om dagen,

Imorgon blir det bergeforsen och testa på lite blanköring! rapport imorgon kommer!


Skitfiske på er alla!/Victor G

2 kommentarer: