torsdag 5 april 2012

Det fortsätter att nappa! :)

Idag är dagen då vi börjar vårat påsklov, och innan sista lektionen åkte jag ner och gjord enågra kast och redan på första kasten så sög det på , och det va inte det lättaste att landa denna fisk i tennis skor och brant till vattnet, så jag va tvungen att flytta mig neråt förbi en hel del träd för att landa denna fina fisk som vägde 1,6 kilo !


Sedan så åkte jag och kevin till skolan, efter skolan så åkte jag ner igen, och jag började på ett ganska nytt ställe vid några bryggor och efter ca 10 kast så sög det i ganska bestämt! Jag stod mest bara och njöt under fightens gång och jag kunde sedan landa en blank och fin öring på 47 cm som fick sin frihet åter!

Sedan så åkte jag upp till skitviken där mats satt och fiskade mört som han skulle spara till gäddfiske, Jag satte mig ner och pratade och försökte även själv att lura någon mört men dem va inte där just då, Vi åkte ut till lövtsjär och storsjön men ingenting hände, vi åkte sedan tillbaka till skitviken och då hade mörten kommit in! Jag vi fick runt 40  fina gäddmörtar på ca 1,5 timme, Sedan skulle mats hem så då gick jag tillbaka till öringen, men ingenting mer hände under dagen, men jag är väldigt nöjd endå! :)

Mer rapporter imorgon! Skitfiske på er alla! :)/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar