söndag 11 mars 2012

Abborre på närmare kilot och trevligt sällskap!

Idag hade vi planerat en liten fisketävling då vi som brukar pimpelfiska på vintern skulle komma,
Vi samlades vi en preem mack kl 08,20 och då kom alla utom Ante och Anders då det blivit ett litet missförstånd där. Vi kom upp till sjön runt 08,40 ,Jag åkte med stefan och vi va först upp på sjön. vi parkerade vi parkeringen, men dem andra två bilarna åkte ut på isen och parkerade borta vid ön där vi bestämt att vi skulle slå läger!

Vi stod sedan och surrade till det att Ante och anders kom ut och 09,00 sprang vi åt alla möjliga håll och kanter och tävlingen va igång, vid dem två första hålen kände jag ingenting och det va ganska trögt fö rdme andra oxå, Jag sprang sedan till att rabb av massa sten som låg en bra bit bort och jag han bara släppa ner min nyputtsade vertikalpirk och sedan sjöng det i för kung och fosterland!

Jag fick efter lite trix och trixande upp en väldigt fin och stor abborre på 0,9 kilo! En kanon start!


Jag fortsatte sedan en minut i det hålet med inge mer så då bytte jag ställe!
Det va trögt men man fick lite småabborre lite då och då, men dem va tröga som sagt,
kl 12,00 så samlades vi vid ön och gjorde korv med bröd och vi snackade lite om våra fångster.
När vi efter en välbehövlig lunch så sprang vi ut igen, jag sprang dit där jag hade fått min storabborre, och där högg det ganska bra en stund för att sedan sluta igen, Man fick någon abborrde lite då och då men det va ingenting mot va det kan va fick jag höra av dem mer vana abborrfiskarna.

Med 20 minuter kvar av tävlingen så flyttade jag ut mit mitt på sjön och hittade på ett stim, jag fick där 9 abborrar på ca 2 minuter och sedan va tävlingen avslutad,

 vi samlades vid ön och snackade och jämförde våra påsar hit och dit, Vi vägde sedan in våra påsar och spänningen va hög hehe,

Efter att vi vägt in allas påsar hade vi ett resultat.

1:a plats : Jag(victor gustavsson) 2200 gram
2:a plats : Tomas Andersson 1690 gram
3:e plats Ola Nordström 1590 gram
Och resterande vikter kommer jag inte ihåg.
Jag tyckte det va skitkul att vinna detta då jag knappt fiskar nå abborra alls på vintern, men jag hade mycket tur då jag fick den stora i starten, Nybörjartur kanske?

Jag vill tacka Stefan för en välordnad tävling och alla andra för en väldigt rolig fiskedag !
Detta måste vi göra om väldigt snart.

Skitfiske på er alla!/Victor G

1 kommentar: