lördag 24 mars 2012

Fina fiskar

Imorse så steg jag upp kl 05,00 för att åka ner till älven för att prova min lycka, jag provade längst upp i kanalen, farfar kom runt kl 05,45 då gick vi ner en bit , jag fick på en fisk som jag av ren lycka fick på då jag precis skulle kasta om, efter en rolig fight landade jag dagens första öring på 1,3 kg och blank :) vi gick sedan uppåt efter ca 1 timme till så högg det stenhårt , jag satte mothugget perfekt och en ganska kort fight startade, en fin öring på ca1,9 kg som jag släppte tillbaka:). Efter det så vart det tvärstopp, jag provade spinnfiske på snötippen då kom emil och fick prova något kast och då fick han en sik på 6 hg som självklart fick simma tillbaka efter snabbt kort, vi kände efter det ingenting mer på hela dagen då det va väldigt trögt ,imorgon blir det ännu en pimpel tävling med grabbarna och vi får se hur det går:) skitfiske på er alla där ute!/victor g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar