torsdag 29 mars 2012

Brutal fångst under eftermiddagen!

Jag hade ju som ni kanske sett ett sjukhelsikes fiske imorse och jag vart hur nöjd som helst med dem fina fiskarna! jag åkte ner och provade några kast på lunchen oxå och på 2:a kastet så small det till hårt och bestämt! Efter en rolig fight krokade jag av och släppte tillbaka en övervintrare på ca 3,2 kilo!

Efter det så kom emil och han skulle även han prova lyckan, När jag sedan sitter vid skolbänken får jag ett sms av emil då det stod att han precis fått en fet och blank öring på 2,8 kilo!

Han fick sedan en till fin öring på 2,2 kilos som han släppte tillbaka!

Sedan kom jag ner och det kändes ruskigt hett att lägga ut fluglina i vattnet!
Jag vadade ut på en lite vassö och inte långt efter att jag börjat så missade jag ett fint hugg, och inte långt efter det så sög det i hårt och efter en rolig figth fick jag upp en nystigen öring på 47 cm som fick simme hem igen,

Kastet efter det så sög det i nå in i helskotta på min lilla haröra och jag skrev till andreas och emil att detta är en grym fisk! Den pumpade fram och tillbaka ett bra tag, Sedan visade den sig första gången och då vart jag helt darrig i hela kroppen, Jag kunde sedan med mitt klass 5/6 spö landa en helt otrolig öring på hela 4601 gram dvs 4,6 kilo!!

Och efter det så fick jag inte fiska nå mer då jag hade fiskat fullt, men det kunde jag gott ta eftersom jag haft en helt sjukt drömfiske under dagen, detta va för övrigt årets hitils största öring som fångats i ljusnans mynning i ljusne! Andreas tog sedan över min plats där jag hade fått det fina fisken, och han fick bra där resten av dagen, Största va en blank öring på 2,8 kilo, och fredrik fick som störst en fin blanköring på 2,9 kilo! Senare på kvällen så tappade filip hännestrand två fina fiskar och fick till slut upp sin livs första havsöring på flugspö! grattis filip till en fin blanköring på 2,3 kilo!

Imorgonbitti åker jag ner igen och provar i en timme efter dessa fina öringar!

Skitfiske på er alla!/Victor G








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar