onsdag 14 mars 2012

Havsöring!

Idag slutade jag tidigt så jag åkte ner till älven och provade lyckan med mitt flugspö.
Jag kom ner och det va en del folk där så man fick ta den plats som fanns..
Det va upp nån fisk lite då och då men dem va svår att få o hugga idag med,
Det kom sedan på eftermiddagen upp en öring på lite över 2,5 kilo,

Jag och Thomas tog sedan en fika för att sedan försöka ta dem igen.
Thomas gick ner en bit och lyckas dra på en fin öring, Efter en rolig fight va den uppe på land.
Det va en fin blanköring på 1,2 kilo, Grattis! Denna fiskfick efter ett snabbt kort friheten åter.



Efter det fick man upp tron lite grann men det hjälpte inte idag tyvärr.
Vi gav upp en timme efter Thomas fångst och laddar inför morgondagen istället.

Skitfiske på er! /Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar