onsdag 28 mars 2012

hyfsat fiske idag

Idag har det varit skapligt fiske för min del, Jag åkte ner på en rast och hade gömt mitt spö på ett ställe vid älven så jag tog några kast, jag fick under 20 minuter en fin lax på ca 1,8 kg som jag släppte tillbaka efter snabbt kort :)

Efter det så åkte jag till skolan igen och hade hemkunskap, efter det så åkte jag ner igen, och jag fiskade kanske 20 minuter innan första hugget kom på mitt klass 5/6 spö, Efter en rolig kamp som christian han beskåda en del av så fick jag upp en nystigen öring på 1,3 kilo!
Riktigt kul fångst, Något kast senare fick jag en till blanköring fast den va för liten och fick simma till sina polare, Jag bytte sedan ställe och just när christian skulle göra detsamma så fick han på en fin fisk som höhh någon meter från land bara! efter en rolig fight fick christian upp en väldigt fin blanköring på 2 kilo!
Grattis christian den va du värd!

Efter det så vart det ganska så trögt, ingen fisk som visade sig eller hugg eller någonting, så vi åkte till kanalen där även filip hakade på, och där stod Daniel och fiskade , han hade haft ett hugg sa han när vi kom, jag fiskade där ca 30 minuter sedan åkte jag hem och hämtade vantar då jag frös en hel del om händerna.... När det vart nästan mörkt så provade jag och filip vid en stor sten och där fick jag en blanköring på ca 1,2 kilo ungefär 46 cm som fick simma tillbaka då det va nästan kolsvart ute hehe.

Sedan så gav jag och filip upp och nu ska jag guida han till och göra lite giftiga flugor via Skype på dator

Och som vanligt mer rapporter imorgon!:)
Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar